In het kortTwilight Zone (1993), ontworpen door Pat Lawlor en uitgegeven door Bally, wordt vaak beschouwd als een van de meest complexe en geliefde flipperkasten ooit. Gebaseerd op de iconische tv-serie, combineert het surrealistische thema met innovatieve speelmechanieken, diepgaande regels en indrukwekkende technische snufjes. Links/Docs |
Genre | Pinball |
Fabrikant | Bally |
Max spelers | 4 (Druk meermalens op start voor meer spelers) |
Gameplay
De gameplay van Twilight Zone draait om het verkennen van verschillende “dimensies” via gevarieerde missies, multiball-modi en unieke spelonderdelen. Spelers activeren modes door de “Slot Machine” te gebruiken, en proberen vervolgens de centrale Door Panel te voltooien. Een raster van 14 doelen die samen toegang geven tot de eindmodus: Lost in the Zone.
De kast bevat een Powerball (een lichtgewicht, magnetisch niet-beïnvloedbare keramische bal)
Verhaal
In lijn met de sfeer van de tv-serie betreedt de speler een wereld tussen realiteit en verbeelding. De Twilight Zone. Je wordt als het ware uitgedaagd om door een mysterieuze deur te stappen, waar tijd, ruimte en logica vervagen. Elke missie vertegenwoordigt een vreemd, bijna bovennatuurlijk scenario: verdwijnende voorwerpen, tijdreizen, teleportatie en mechanische chaos.
Hoewel er geen traditioneel verhaal met begin en einde is, voelt het spel aan als een reeks korte Twilight Zone-afleveringen waarin jij de hoofdrol speelt. Door puzzels op te lossen en dimensies te doorkruisen, kom je steeds dichter bij het ultieme mysterie: de grens van de werkelijkheid zelf.