In het kortFish Tales (1992) is een flipperkast van Williams waarin vissersverhalen en overdrijving centraal staan. Links/Docs |
| Genre | Pinball |
| Fabrikant | Williams |
| Aantal spelers | 1 - 4 |
Gameplay
De gameplay van Fish Tales draait om het scoren van punten door “grote vissen” te vangen en zo de ultieme visser te worden.
Belangrijke kenmerken:
-
Casting & catching: De speler "werpt" uit door bepaalde schoten te maken en vangt vissen om de Catch Fish bonus te verhogen.
-
Rock the Boat ramp: Een prominente ramp in het midden activeert combo’s en bonusmultiplier.
-
Monster Fish: Een speciale jackpot-modus die hoge scores oplevert als de speler de juiste doelen raakt.
-
Video Mode: Een minigame op het display waarin je vissen moet raken met harpoenen.
-
Multiball: Drie ballen tegelijk in het spel na het voltooien van de Caster’s Club-doelen.
Visueel en auditief valt de kast op door:
-
Een felgekleurd speelveld met cartoonachtige vissers en meren.
-
Geluidseffecten en stemwerk die typische visserspraat nabootsen.
-
Een bewegende vis-topper die “flapt” wanneer de speler bepaalde schoten maakt.
Verhaal
Het verhaal is luchtig en humoristisch: je bent een fanatieke sportvisser die probeert de grootste vangst ooit te maken — en daar natuurlijk flink over opschept. Elk onderdeel van het spel verwijst naar overdreven vissersverhalen en humoristische clichés uit de hengelsport. De speler stijgt in status naarmate de vangsten groter worden (overdreven).
Hoewel de plot minimaal is, zorgt de thematische samenhang tussen kunst, geluid en mechanica ervoor dat het geheel aanvoelt als een vrolijke parodie op vissersverhalen.